måndag, juni 30

TÅLAMOD OCH SEMESTER


Det är fint att vara efterlängtad och omtyckt, speciellt av sina barn.
Fast idag har jag hållit tålamodet ganska hårt i handen, bitit ihop och gått vidare. 
 En vill springa en annan gå, och allra helst ensam i mitt sällskap. 
Ibland räcker man liksom inte till.



Tygerna däremot, dom räcker till och blir över,
och jag kan knappt vänta på att semestern skall börja så att jag får
sätta saxen i dom, ( jag har fått dom av syrrans kille, både han och dom kommer
från Ghana)



 Än så länge har jag den framför mig, semestern, och det känns skönt
på något sätt, att fortfarande ha den kvar men ändå inom räckhåll.
Om jag sträcker ut handen kan jag nästan ta på den.
Hej semester! vänta på mig, håll ut, jag kommer snart.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att ha semestern framför sig, själv är jag ju mitt i och det här vädret (i-lands problem, ja) har gjort mig så tjurig att jag tycker att den redan snart är slut. Så dum man kan va... : ) Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är ju ett solsken själv, så som jag uppfattar det, keep on shining!

      Radera