fredag, september 12

OLD AND NEW FRIENDS


Idag har jag varit hos min "gamla" vän Anette och fått en ny,
en hårig liten vän som kallas katt. Hon heter Miso.
Jag måste erkänna att jag som är lite reserverad för
katter smalt en smula. Hon ville så gärna vara under min 
tröja mysa. Vem kan motstå?

Var tvungen att ta en bild på det fantastiska loppisfyndet.
En smula avund kände jag allt och höll nästan på att bli grön.

Jag tog vägen förbi Kristin, och fick en riktig vitaminkick.


jag tar med mig värme och inspiration hem, samt tacksamhet
som i en liten ask, den skall jag ta fram när jag känner motgång och vemod.

Ha en fin fredag!

ps. idag skulle min farmor blivit 98 om hon fått leva. Grattis farmor Greta! 
och hälsa de andra, det skulle vara kul att ses, men jag hoppas verkligen
att det dröjer, if you know what I mean.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin katt! Hade det varit jag så hade hon nog råkat krypa ner i min handväska och följa med hem. Fantastiskt snygg kimono (eller vad det nu ska kallas.. : ) // Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! jag tror om katten hade kunnat så kanske den krupit in under min "kimono" och hakat sig fast :) Det är en sådan klassiker med djur, jag som är lite reserverad drar till mig katten som en svamp. Bra sak, jag märkte att jag inte var så rädd som jag var förr, även om tänderna var vassa och klorna likså, hon var så försiktig ändå.

      Radera