tisdag, maj 10

MELONER OCH PÅFÅGELSTOL


Det är ganska hett här idag, så jag köpte en melon att svalka mitt inre med.Snygg,sval,gul och definitivt GOD!

Prövade lite olika ställen där melonen skulle kunna få lysa upp med sin närvaro.

På olika sätt har denna dagen fram till nu fått mina tankar att kretsa kring livet. Att det är här och nu....och för många, alldeles för kort. Någon drabbas av jobbig kronisk sjukdom, en annan dör
knall och fall.  Fast jag vill ändå höja ett litet finger här och understryka att ta till vara på dagen och livet inte är synonymt med att rusa fram och tillbaka, hit och dit eller vara produktiv, effektiv och driftig 24 -7. Närå, man kan (fast det är svårt) bara ligga still. Blunda, lyssna och kanske drömma sig bort en liten stund. Det tror jag att rätt många skulle må bra av.



Åh från det djupet...upp till ytan igen.
Måste skaffa mig en selfiestick! 

en annan grej på önskelistan är en PÅFÅGELSTOL! (Ja, jag gapar) EN SÅN DÄR I ROTTING DU VET, EN SÅN SOM HON HAR I FAMILJEN ADDAMS, EN SÅN! (nu väntar jag här på att någon skall ha hört min önskan) Japp, ha en skön dag vänner och glöm inte solskyddsfaktor och undersökning av dina egna meloner. OK?!! säger vi så, tja!