lördag, maj 7

OPRETENTIÖST och SNYGGT


Vi kan väl göra något roligt idag brukar han säga. Ofta blir det ett nej för att vi inte hinner, eller för att det inte är rätt väder för ändamålet. Men idag, äntligen! Solsken och i princip vindstilla. Jag hade lovat att vi skulle spreja både soffa och tamburmajor när rätt tillfälle bjöds. Hurra! vad glad han blev...och jag med.

Det kan vara bra att ta en paus även om man är utomhus. 
Illamåendet kan komma om man håller på för länge.


Jag har svårt att hålla mig till saken och blir lätt hänförd av färg på burk. Det kan lätt gå överstyr, men det här blev ju snyggt, eller hur?!Prickar piggar upp tycker jag.


I pausen gick jag runt och fotade nära.
Bladverk är så vackert och just nu verkar det som om palettbladen skiftar färg. Det gröna försvinner och det rosa tar över.
Precis som på soffan.

  
Så gott som klar. Nu skall bara dynan på plats.
Både Viggo och jag blev nöjda med resultatet.


Annat kul man kan göra ihop med sina kiddos är att pimpa sitt kubb om man har ett, kolla här Det brukar alltid bli så fint när barn får göra lite som dom vill (med bestämda saker). Så himla opretentiöst och snyggt om du frågar mig.