måndag, maj 9

PÅ BCB


Jamen Hej!


Idag har jag varit på BCB där vi trycker vår bok. Vilken grej alltså! och vilka grejer dom har där.
Jag har en förkärlek till snygga maskiner. Det är något speciellt med dem som jag inte kan förklara riktigt. Massor av spännande knappar och spakar...lite som professor Baltazar för den som kommer ihåg, och sen har dom ofta någon snygg grafisk siffra eller metallskylt på. I like!


 Färgerna sen då... får man nästan lust att smaka på, men jag lät bli :)


Här står Mats och kollar så att färgerna stämmer överens med provtrycket.


Denna apparaten har fått lite extra kärlek i form av majblommepimpning.
Jag vet inte vad den gör riktigt, men någon typ av trycksak gissar jag på 
(jättemånga emojis med smarthuvud här)


Det krävs fyra plåtar/färger till varje bild...här trycks den svarta som du ser.
Nu ligger den där i pressarna, boken, och trycks från sida till sida.
Litet smakprov här nedan.



Hon gillar våren, Marina, och att doppa kakor i mjölk. Det blir man aldrig för gammal för säger hon.
Kakorna bakar hon såklart själv och receptet kommer du hitta i boken.



Njut!
av både mjölk och kakor. Själv skall jag njuta våren och solen en stund. 

Ciao!