lördag, maj 7

PÅ FRAMSIDAN


Nu ligger den i pressarna! 
Kan knappt bärga mig tills den ligger i mina händer.
Vilken resa det har varit. Jag skall berätta en grej...


Ser ni kortet där? med hjärtat på?

Det är knappt man tror att det är sant, men ni som följt mig vet att jag förlorat både min mor och min bror. Varje gång jag ser ett hjärta så ser jag det som ett tecken från dem. Det kan vara en droppe vatten på diskbänken eller ett gammalt tuggummi som någon trampat på eller kanske en bit bark, bara formen är som ett hjärta så tänker jag att de är med mig. En vecka fick jag riktigt många hjärtan. Det var så att jag började undra om något skulle hända eller om dom vill säga något speciellt till mig.

Å så kom den, förklaringen (om man vill tro).

Jag åkte ut till Strömma för att fika med min vän och säga hej till Marina som jag just lärt känna lite grand efter som vi precis börjat jobba med boken. Vi pratade lite grand om allt möjligt och så sa hon - Jag måste fråga en sak. Var Martin din bror? Jag liksom rös lite och sa ja. Då berättade hon att
 Martin gått i skolan samtidigt som henne och dessutom i parallellklassen. Kortet har hon fått av honom. Det står inget på det men det har ju formen av ett hjärta på som du ser. Ibland är världen så liten så liten och då tror jag att det finns något som är mycket större, som att det finns en mening med allt fast vi inte kan se eller förstå hur många gånger.
Tänk att hon sparat det i alla år, kortet, 
och Tänk att hon använde det där i kollaget där på väggen och nu sitter det på framsidan av vår bok... som att han har en finger med i spelet där någonstans på andra sidan. Otroligt eller hur?!

Hej hej MARTIN!

Du kan förbeställa boken nu om du vill. De första hundra exemplaren är signerade.
Länk till shoppen finns här till höger. Bara att klicka på bilden så är du där.