söndag, oktober 2

LOPPIS PÅ STRÖMMA


Det var LOPPIS på Strömma i helgen.
Var du där?

 
Kl 11:00 öppnade portarna.
 Loppissugna besökare hade redan samlats vid grindarna för att vara först på fynden..


Det här får nog bli en tradition sa Marina.


Min faster hade packat väskan full med rariteter och stod jämte mig vid bordet inne i ladan.


Det gjorde Jill också. Tror hon får sköta affärerna i fortsättningen.
Känner att detta var hennes grej mer än min faktiskt.


Det var riktigt många som besökte oss i ladan och grejer bytte ägare till höger och vänster.


Min vän Teres är en antikvitets- och prylsamlare av rang. 
Det hon inte har är inte värt att ha helt enkelt. 
Hon skulle nog kunna öppna eget vilken dag som helst.


Fler vänner fanns på plats...de här tu (Malin och Rina) har säkert levt ett knalleliv i sitt tidigare, om man tror på sånt och det vill jag iaf.



Hanna hade också hittat dit med familj, tapeter och prylar.


Vädret hade vi med oss även denna helgen. 
Som om det inte fanns något annat där ute, än solsken, på gården.
Tack för den här gången Marina och Strömma.
Nu samlar vi ihop oss till kommande julmarknad, banditerna och jag.
Hoppas att vi ses då. Det kommer bli magiskt, det är jag säker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar