söndag, oktober 9

SNÄLLTÅGET

Bilden är från Farmers Market och är tagen av Kristin Lagerqvist


Det är över ett år sedan jag hoppade av snabbtåget för att kliva på snälltåget Kollijox Enterprise istället. En något långsammare färd med fler stopp på vägen. I början var jag väldig osäker på om jag verkligen "fick stanna vart jag ville", sitta så länge med mitt kaffe i solen mitt på ljusan dan utan att lyfta ett finger...bara låta tankeprocessen få syre och skrida framåt i mitt huvud. Det syns ju inte alltid var det är man gör i en kreativ process och på senaste tiden är det många som frågat 

- vad gör du egentligen? går det bra osv...  klarar du dig ekonomiskt?

Här följer exempel på vad jag gör.

1. Logotyper  
2. Illustrationer
3. Affischer
4. Teckning och måleri 

Första stoppet blir, logotype for FGL






Som sagt, det finns ett märke som heter FGL (for good luck) Du kanske redan känner till det ;)
Det drivs av Kristin Lagerqvist och Miranda Johansson, två coola katter med en drivkraft från ovan.
Jag blir konstant häpen över vad de två har på sin agenda och hur mycket kraft det finns i det där två gurlsen. Snart åker dom till Indien på inköpsresa. Iallafall, det är jag som fått äran att göra deras logga. Den sitter tex på ett I-phone case som du kan klicka hem HÄR.  

Kristin är ju fotograf också.

Foto: Jennie Blomkvist


 Det är hon som tagit bilden av mig här i början av inlägget...för att inte tala om alla 200 magiska bilder i boken Strömma what´s your story? som vi gjort tillsammans med Marina.

(BTW, Bra present och julklappstips. Du kan klicka hem den HÄR.)

Kristin har just varit på en fotokurs i Barcelona. Om du vill kan du se och läsa om det på Krickelin
och det tänker jag att du vill. Omg! vilken resa det verkar ha varit. Heja dig kristin, du e grym!

Nu är det dags att hoppa på tåget igen,vi får se vad det blir för stopp nästa gång. Ses!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar