tisdag, december 13

LUCIA



Den här luckan samt lucka 24 är alltid av samma karraktär, 
men innehållet kan ändå skifta markant. I år var lucka 13 alldeles magiskt fin.
I tv kunde man följa luciamorgon från Fästningen här i staden jag bor i med Lucia och kör från Påskbergsskolan. På andra raden ovanifrån och nr två till vänster i bild står min alldeles egna stjärna.
 

Här springer några fina gossar med guldkantad strut ner i trappen från rikssalen.
Kan inte hjälpat, som mamma alltid sa, men det där med strut kan vara så himla lustigt,
för att inte tala om hätta, som män tydligen bar någon gång för 5000 år sedan, moahhah ha.
 

Mängder med fina tärnor.
 

En gång har jag också varit Lucia, eller nej... flera gånger faktiskt, och ni kan ju nästan se så bra
jag har blivit på att bära krona. Just den här varianten är så bra för den innehåller inget stearin...
vilket man gärna INTE vill ha i håret. Nu hade jag ju mössa på mig under för att vara helt säker ändå.

En Glad Lucia önskar jag er alla och kom ihåg, vem som helst får vara Lucia, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar