måndag, december 19

LUCKA 18 ENFANTS TERRIBLES MAG


Plötsligt händer det. En lucka (läs dörr) öppnas och jag fick en förfrågan om att vara med och illustrera i ett webmagasin. Inget mindre än Enfants Terribles mag och deras issue #14 som innehåller the moon child diary. Den sagan passade mig som handsken på handen. 
Alla fem fingrar med.  Jag prövade att arbeta med ett för mig nytt tillvägagångssätt. 
Kollageklipp från min låda + foto + kollage i ps och så lite text på det.

Bidraget ovan är det slutliga och det som återfinns i magasinet.
 

Det här är en skiss på vägen, men jag gillar den också, kanske till och med mer nu så här i efterhand, även om det kanske är lite mycket på en och samma ruta. Ja ja, nu fick ni båda :)

Orden jag fick att förhålla mig till var följande

GROWING UP OR GROWING FREE

• We almost know and we’re almost safe • But something goes wrong •

Misunderstood • One little step in the wrong direction • The deep darkness is present

• The key is to recognise it • Not be afraid • Who will help • When will you listen •

Who can you trust • Are you ready to fly • Will you crash • Jumping without knowing

• Reassured that the heart knows best • Not telling it to shut up • Listening •

And caring • And doing • What has to be done •



Jag verkligen älskar denna typen av uppdrag. 
Tack för att jag blev tillfrågad att vara med och leka.

http://www.enfantsterriblesmag.com/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar