måndag, januari 23

NO NAME RESTAURANT

Det här är den blivande restaurangen utan namn. 
Ett litet krypin, en matgrotta = en food cave, mörk, murrig och mysig #trashybutclassy. 
Den ligger i Falkenberg på Färgaresträtet och öppnas alldeles strax. 
Inte om fem minuter eller så men om några veckor sisådär på ett ungefär.



Jag fick frågan om jag ville göra en mural där, ja ba, KLART jag vill!
Besökte James och stället. Gjorde en skiss... eller kanske mer 10000, 
men jag kom fram till en som jag utgick efter...i början.
Hur som helst. Det fanns en önskan om färg samt att en tupp skulle finnas med. 
Tuppen återfinns i varumärket (globalizefoodtruck) som också den drivs av Mr Sherry. 
 Efter det där första steget i processen så kanske det inte kändes speciellt färgrikt. Det skall ju lagas mat här från alla världens hörn typ. Olika smaker, mycket kryddor osv. 
Det kräver färg! Starkt, surt, sött, beskt, syrligt, pepprigt and so on.

Det här funkar inte tänkte jag...måste fråga om det är okej med lite turkost och orange kanske?



Vid mitt andra besök sa Ida och James att jag fick fria händer....hehehe.
Då släppte jag taget...bara öste på och efter sisådär 3 timmar satte jag hjärtat i halsen och höll på att
tappa andan. Vad skulle dom säga om det här...lite långt ifrån där jag först började, men det är så det måste få funka. Tuppen skall på plats igen och jag skall fila lite på en del detaljer, men sen så.




Jag brukar som regel, för mig själv, hålla mig till skissen. Fast ibland blir det faktiskt rätt mycket bättre om man bara vågar släppa taget. Det är läskigt, men det är oftast då det händer grejer, bra grejer.  Btw, han sa att han gillade det....så jag skall dit igen. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar