onsdag, februari 8

ALBERT OCH HERBERT = TRENDSETTERS



Här om dagen höjde jag förväntningarna till skyarna här hemma hos barnen.
NU ska vi se på tv! sa jag så där glatt som mammor kan göra om de är på väldigt gott humör, druckit minst 3 liter kaffe och smygtuggat på en chokladbit.

Dom vakande till från sina paddor och satt med vidöppna ögon som hos en hungrig gökunge.
TV! sa dom och riktigt tappade hakorna. Jorå de vet väl mycket väl vad en tv är, men kanske inte är lika vana vid uppmaningar av det slaget.Spända av förväntan satt de i soffan medan jag letade fram minnenas television och Albert & Herbert.

Nu skall ni få se vart mammi hämtat all inredningsinspiration från sa jag lite skämtsamt, men ändå men en gnutta allvar och sanning, jorå såatte, i det hemmet finns allt, titta själva så får ni se.
Programmet gick igång och den välbekanta musikslingan ljöd igenkännande och varmt, durut durut durut durut durutduruddududut. (hos mig då alltså, men det behövde jag kanske inte tillägga).

De blev fullkomligt knäpptysta medan jag pekade och pratade och förklarade, men de var inte stumma av beundran precis utan mer av lidelse...för mig.
-Mamma, tyckte du att detta var roligt?
-Såg du ofta på det här?
-Var det så här dålig kvalitet när du såg på det osv.

Jag bara, men barn det här är ju jätteroligt, skit i grafiken nu, så här mycket Göteborg får man inte på en och samma gång så här 7 mil bort från verkligheten förstår ni. Vänta lite bara, ni tycker snart att det är lika kul som jag, ehehehe.
De satt så rart i soffan som om de såg en fornnordisk dokumentär eller något program från discovery chanel om gamla mammutar från istiden ... men när jag sa att vi skulle byta kanal ville de prompt titta minst ett avsnitt till.
 Minsann, jag tror jag närt ett gäng blivande lumpsamlare vid min barm. Några arma krakar som kan ta hand om sopberget och förvandla det till guld, eller i alla fall ny energi.

Har du inte redan funderat på att googla upp lite bilder eller kanske t. o. m. se programmen, så kommer här lite ögonfröjd och jag skulle vilja påstå att de var minsann före sin tid...


Rätt nyligen var detta en väldigt het debatt. ALLA kan och får vara Lucia!


Kolla in nyanserna av grönt och blått samt riktigt cool vintagetavla på ett ack så fräckt skepp.

Ett hemmaspa är det väl ingen som skulle höja på ögonbrynen för idag.

För att inte tala om vinyl. Jag säger det igen VINYL!

 å så kan vi kika lite på hornen/troféerna i bakgrunden,
dem kan man se i rätt många hem idag. Här skymtar vi även den populära tavelväggen.


 Dessa goa gubbar alltså. Tack för inspirationen och förgyllandet av televisionen.

ALBERT OCH HERBERT = TRENDSETTERS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar