måndag, februari 6

FIXARUMMETBRALLORNA PÅ


Familjen åkte till Hundfjället och jag stannade hemma med hund utan fjäll.
Innan de for sa den lilla, mamma jag önskar mig "fixa rummet", du får fria händer.
Jag vill bara att det inte skall vara så himla mycket vitt och tråkigt. Färg vill jag ha!


Som den curlingmamma man är så lydde man (läs vekhetsmamman) order.
Jag brukar alltid bjuda hem min faster när det här inträffar, alltså att jag blir "ensam" hemma.
Så jag följde rutinerna och kallade på @hotellyxa , fast vi kan kalla henne Rut( för sådana får man väl göra avdrag för va?!)

Rut och jag röjde ut.


Rut dök rakt ner i härligheterna och började sortera.
 

Ibland sprang hon iväg en stund för att stryka tvätt, jo det är sant,
hon gör sånt. Helt frivilligt faktiskt. Jag vet, det är inte klokt!!! så bra jag har det.


 Sedan drog vi till färgaffären och köpte färg och tejp, massor av tejp.
 Fast man skulle kunna tro att det var guld om man kikar på kvittot. 
Vi stannade och åt lunch på Bruket för att fylla på med energi.
 
 


Jag hade frågat Isabelle (inredningsguru) om jag fick låna hennes fixarummetbyxor...och det fick jag.
Så jag drog på mig brallorna och började tejpa för glatta livet och målade färg för färg i "rutorna".
Fast först målade jag med vitt runt de inre tejpkanterna, en så kallad "snobbkant".
sånt man lärt sig av proffs ;)

 

Nu tänker jag att det kanske var snyggare så här...fast näää, ungen ville ju inte ha så mycket vitt.



Voila! så här blev det och Jill blev glad.

HURRA!






2 kommentarer:

  1. Wow så fint! Hade behövt lära mig ett och annat om den där snobbkanten när jag målade ungarnas rum för ett tag sedan, men bättre sent än aldrig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, tyckte det såg fantastiskt ut!

      Radera